Att skriva

 En fördel med att flagga för den blogg som ni läsare hittar här, är helt enkelt att det blir av. Att skriva alltså. Jag kan behöva träning nu då jag lovat min rumskamrat från sjukhussalen att sätta fart . Ni vet det där med att " snacka går ju". Sätta fart förresten - jag har nog aldrig skrivit så långsamt som på senaste tiden. Ett minne bland andra från min konvalescens under det senaste året.

Kommer ihåg hur det började för många år sedan. Hur jag tyckte att Steven Kings bok nästan talade till mig inne i bokhandeln vid torget här i Lidköping.   Att skriva- en hantverkares memoarer. Bläddrede i sidorna, köpte boken och gick hem och satte igång.

Med det stora intresset som finns idag för att på egen hand ge ut en bok kan mina rader kanske inspirera någon. Och jag skickar med ett råd, som även gäller mig själv. Sätt igång!

Min kundkrets är inte stor men jag får ibland frågan - "Skriver du nåt," och därefter," vad ska den handla om?"

Jag svarar : " nåt skriver jag alltid, men handlingen kan jag inte berätta om." Helt enkelt för att den inte brukar klarna föränn efter en tid.

Fortsättning följer . Godmorgon!



Populära inlägg i den här bloggen

Nyskrivet

Glimtar ur ett författarliv - en betraktelse från 2004

Palt