Glimtar ur ett författarliv - en betraktelse från 2004

Rubriken kommer från en betraktelse som skrevs i februari 2004. Bäst att tillägga att det där med "författare" är skrivet lite med glimten i ögat. Nej, nån författare i traditionell bemärkelse var jag inte och har inte blivit heller. Men en nöjesskrivare är jag - på amatörnivå. Men även på den nivån kan man få rikligt med uppskattning - vilket var fallet vid utgivningen av " In vä pucken å jaga, sa Kalle Larsson".

Trots att det gått femton år sedan vänner och bekanta och en del bibliotek skaffade ett ex av boken, har den kommit på tal med jämna mellanrum. Så jag bestämde mig för att nu, 2019, trycka ytterligare några exemplar för de som missade första boksläppet.

En kompis upptäckte att "tryckfelsnisse" varit framme nu med den nya upplagan.
Flera sidor var blanka. Pinsamt för mig och för tryckeriet. Halva min bunt med böcker var felaktiga och resten riktiga. Så kan det gå, men det kommer nya riktiga till mig för vidare befordran till de personer som fått "blanksidor".

I texten nedan " glimtar ur ett författarliv" talas om två böcker. Boken "Ryssvärme" skrev innan "In vä pucken" - båda under 2003. Den förstnämnda skickades i manusform till flera etablerade bokförlag. Några lovande svar fick jag i retur men inget förlag vågade satsa på en utgivning




-------------------------------------------



Populära inlägg i den här bloggen

Nyskrivet

Palt