Återvinning

Har tagit på mig att transportera löv från sonens ägor och bort till återvinningscentralen på Kartåsen.
Portarna öppnas klockan sju och eftersom jag inte hade annat för mig blev det en tur dit bort i det gryende morgonljuset. Ingen trängsel vid den tiden ,förståeligt nog; det är ju inte alla som är lika morgonaktiva som vi är i den här familjen. 
Men Lena var lite väl tidig i morse. Kaffebryggaren på kl. 04.30 ! Trassligt det här med sommar- och vintertid.

Apropå årstiden. Har beställt tid för att skifta däck imorgon bitti.
 "man vet aldrig, men det kan bli en vända upp till Norrland" brukar jag säga som en förklaring till det väl tidiga bytet.
Annars kan sägas att det är frostfritt på de här breddgraderna, plus 10 grader och regn i luften i skrivande stund.

Hemma i Storuman är det nog mer snöskottning än lövfraktande. Även om vintern har blivit mindre pålitlig med åren där uppe. Vi brukade åka skridskor på Badsjön vid den här tiden i min ungdom. Detta i väntan på att uterinkens skulle bli klar.

Några bilder som avslutning. Vi hörs!  (klicka på bilderna för större format)


Sjötorp

Lidköping








Populära inlägg i den här bloggen

Nyskrivet

Glimtar ur ett författarliv - en betraktelse från 2004

Palt