Journal

 

- Det är en diger journal du har.

Kirurgen hade studerat min sjukhistorik, främst noteringarna från februari och framåt, och jag kunde bara hålla med. 

Men nu gällde det dagsläget, inte vad som redan har passerat. Han visade röntgenbilder och  sa "det här får vi göra nånting åt".

- Maten passerar inte som den ska.

En tung cellgiftsbehandling under vår och försommar, följs nu av ett ingrepp för att komma tillrätta med just det -  att jag inte får i mig mat och framför allt inte får behålla den. 

Så jag går i väntans tider. Men med tanke på att vi sågs i onsdags , så går det nog inte få en snabbare operationstid. Om en dryg vecka är det dags. 

Jag har tidigare skrivit om min lymfomsjukdom , den som visade sig i december 2012 och som har motats bort tre gånger sedan dess, och hade tänkt hoppa över info den här gången. Men nu börjar det bli väl mycket för en bloggare att "mörka". 

Är vid gott mod och hoppas kunna avsmaka en god chateaubriand innan året är slut.

Ha en bra vecka så hörs vi!


I fornstora dar





Populära inlägg i den här bloggen

Nyskrivet

Glimtar ur ett författarliv - en betraktelse från 2004

Palt