Fånge i en radhusruta



Trogna läsare har noterat att vi numera bor i lägenhet. Igen -kan man säga, för det var ju så det började. Vid flytten från Kiruna till Skövde bodde vi först ute i Södra Ryd på två ställen innan vi bytte upp oss och blev centralt boende inne i staden.

Men därefter har det varit radhus i Stöpen (Skövde), fristående hus på Sunnanå i Skellefteå och, som återbördade skaraborgare, ännu en villa - nu här i Lidköping.

Så bekymmer med häcken har vi kommit ifrån.
Annat var det 1984. Jag hittade en betraktelse som blev skriven det året när vi hade bott i radhuset i Stöpen ett par år. Tror att grannarna har överseende med mina rader så här 36 år senare.

Hittade detta stycke bland en samling papper, som trots flyttresor till norr och söder fått hänga med. Kan tänkas att någon läst raderna i min förra blogg, men det var ett tag sedan.

___________________________

   "
                                                                                                                                               "
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Bilden längst upp kommer från vårt förra boende i huset här i Lidköping. Strategiskt utvalt för att slippa dela häcken med grannar. Här fick man klippa i lugn och ro utan kommentarer. Om man undantar Peter på andra sidan vägen som kände sig lite stressad av att se mig kapa topparna i tid och otid.
Med åren fann jag putsningen nästan rogivande och kanske hade jag lärt mig nåt av tiden i Stöpen trots allt.



Det var allt för idag. Sköt om er! Vi hörs.

Populära inlägg i den här bloggen

Nyskrivet

Glimtar ur ett författarliv - en betraktelse från 2004

Palt