Morgonblogg



Har hunnit med en del sysslor på morgonen.
 Släppte av Lena nere vid hennes jobb strax efter halv sju och funderade om det var ide att åka hem eller vända direkt bort till affären. Den som öppnar tidigt för oss i riskzonen. Nu har jag ju inte fyllt 70 år, men kvalar in ändå och är beredd att logga in på "min journal" om någon ifrågasätter vad jag har där att göra.
Köpte en del matnyttigt och faktiskt även en mindre packe toapapper. Helt enkelt eftersom förrådet började tryta, inte för framtida lagring som det har talats så mycket om.
Väl hemma blev jag påmind av hustruns cykelnyckel som låg strategisk placerad för att inte bli bortglömd. Lika bra att ta tag i det löftet direkt.
 Varken hon eller jag har använt cykel sedan i höstas och nu passar det att börja använda tvåhjulingen till och från jobbet. Luften i däcken på damcykeln räckte bort till cykelhandlaren som alltid har en luftslang hängande utanför affären. Efter att ha fyllt däcken ordentligt rullade jag vidare och lämnade cykeln utanför hustruns jobb. Hon gjorde ett snabbt uppehåll i "skypemötet" och sprang ut för att ta emot nyckeln.

I skrivande stund rullar "Hasses Greatest hits" ut ur min lilla högtalare intill PC:n. Nån av sönerna introducerade mig för fenomenet Spotify för tiotalet år sedan. Därefter har det samlats en hel del på den spellistan. Tillräckligt för nonstop-lyssning under ett drygt dygn.

Har satt en rubrik på nästa skrivprojekt. Använde senaste gången skrivverktyget som finns via  Type & Tell. För oinvigda bör sägas att detta är  "en digital självpubliceringstjänst". Här kan författardrömmen bli sann. Inget bokförlag i riktig mening, men ett ställe där du kan ge ut din egen bok.
Hur långt jag hunnit? Jo, till rubriken- 2020 - ( som kan ändras när man bestämt sig). Nånstans ska man börja. Övrigt om detta? - för närvarande höljt i dunkel. Får återkomma när det finns mer att berätta.

Såg att ett par bilder försvunnit från mitt förra inlägg här på Blogger. Har satt in de två igen. Varför de plötsligt var borta vet jag inte, men tydligen ett känt problem som drabbade fler användare vid ungefär samma tidpunkt. Forskar inte vidare, verkar fungera nu i alla fall.

Avslutar med några bilder.

Sköt om er! Ha de!





Den här morgonen lovar gott
Godmorgon
Hjo kyrka
Vårsyssla. Hjo Tennisklubb

Populära inlägg i den här bloggen

Nyskrivet

Glimtar ur ett författarliv - en betraktelse från 2004

Palt