Come back

Allt har sin tid meddelade jag i höstas och avslutade bloggen som varit igång ett tag. Kanske med en tanke på att använda tiden till viktigare saker eller bara lämna offentligheten för en mer anonym tillvaro. Inte för att nån dyker på mig på stan och känner igen mig som bloggskrivaren ( jo, kanske en och annan).
Eller, om sanningen ska fram, för att det som skulle skrivas inte kom så lätt längre - och vem vill läsa då?

Men nu lockar tangentbordet igen. Som tidigare eventuellt ett avstamp för att parallellt åstadkomma en fjärde bokutgåva- vem vet.

Annars en onsdag i maj? Ingen dramatik innanför de här dörrarna men väl i källaren. Vårt lånebarn (nyss fyllda två år) frågade häromdagen:
"Va låter?"
Jag fick tänka till och sammanfattade oväsendet till " vattenpumpen". Förklara "relining" av avloppssystemet gav jag mig inte på, men nu har hon lärt sig ett nytt ord. Vattenpumpen är lite "läskig" för henne, som en hel del annat. Gräsklippare och nån figur i Bolibompa bland annat.

Man kan lugnt säga att jag ligger i lä som kock. Har en Instagramkompis som lockar med den ena läckerheten efter den andra som dagens middag. Ofta efter eget fiske där uppe i Kågeviken. Anrättningen fotograferad med samma skärpa som han väljer ingredienser till menyn.
Apropå det så gick dagens promenad till ICA Hjertbergs för inköp av färsk stekt strömming, en favorit hos hustrun och med åren även hos undertecknad.

Blir inte mer idag - det kommer mer.

God middag! Ni också.




Populära inlägg i den här bloggen

Nyskrivet

Glimtar ur ett författarliv - en betraktelse från 2004

Palt